De online betaaldienst Capayable heeft investeerders aangetrokken om verder door te groeien op de betaalmarkt. Met de injectie wil Capayable een nieuwe propositie aanbieden, de ICT-capaciteit uitbreiden, de naamsbekendheid vergroten en de eerste stap gaan zetten in het buitenland.

Betaalmethode

Capayable is in 2013 opgericht en gestart met een voordeliger alternatief voor achteraf betalen. Later, in 2016, heeft Capayable een betaalmethode ontwikkeld waarbij consumenten in drie keer kunnen betalen zonder rente en kosten. ‘’Vanuit de markt merkten we dat er behoefte was om grotere uitgaven in termijnen te betalen’’, zegt commercieel directeur Patrick van de Graaf. ‘’Toen we dieper in de materie doken zagen we een kans om een gespreid betaaloplossing te creëren die kosteloos is voor de consument.’’ Om ervoor te zorgen dat consumenten geen onverantwoorde uitgaven doen, voert Capayable voorafgaand een gegevenscontrole uit die binnen een split-second uitsluitsel geeft. Na acceptatie betaalt de klant direct de eerste termijn van het aankoopbedrag via iDEAL. De overige termijnen betaalt de klant respectievelijk binnen 30 en 60 dagen. De betaaloplossing accepteert bestelbedragen tot € 3.000.

Nieuwe propositie

Patrick van de Graaf: ‘’Dat de betaalmethode niet alleen van toegevoegde waarde is voor consumenten blijkt uit de conversiegroei en het stijgen van het gemiddelde bestelbedrag van de aangesloten webwinkels. Uit eigen onderzoek met verschillende webwinkels zien we dat de conversie met 15% toeneemt en het gemiddelde bestelbedrag met 30%. Het is een extra marketingtool voor webwinkeliers om meer omzet te genereren. Met de nieuwe propositie, waarbij Capayable de merchant gegarandeerd binnen 15 dagen uitbetaalt, verwachten we nog meer webwinkels aan te sluiten. Zo heeft de webwinkelier snel het geld en kan de consument drie salarisrondes over de aankoop doen.’’

Groei

Inmiddels zijn er ongeveer 500 webwinkels in Nederland die de betaalmethoden van Capayable aanbieden en zijn er diverse koppelingen gelegd met Payment Service Providers. Van de Graaf: ‘’Met de kapitaalinjectie willen we de techniek nog verder verbeteren en de naamsbekendheid vergroten. We zijn momenteel bezig met een re-branding om de betaalmethode goed te positioneren in de markt. We gaan dit na de zomer groots uitrollen. Daarnaast wordt er dit jaar nog de eerste stap gezet in het buitenland. De ambitie is om uit te groeien tot een standaard betaaloplossing en hiermee marktleider te worden in Nederland, en uiteindelijk in heel Europa.”

Bron: Credit Expo / Capayable