Order2Cash en BVCM hebben hun strategische samenwerking formeel bekrachtigd door een lange termijn partnership te ondertekenen.

Beide organisaties zullen hun kerncompetenties combineren en daarmee een uniek Business Process Outsourcing (BPO) platform voor order-to-cash-gerelateerde activiteiten bieden.

Met hun BPO-propositie, streven de twee organisaties ernaar om een ongekende flexibiliteit te bieden aan bedrijven die de efficiëntie van hun bestaande financiële processen willen upgraden. Door een reeks back- en frontoffice taken in één enkel platform te integreren, zijn klanten in staat om het grootste deel van hun meest arbeidsintensieve en kostbare tijd uit te besteden, hun DSO drastisch te verminderen en verkrijgen zij tevens een veel grotere controle over hun dagelijkse cashflow.

“Onze BPO-propositie reikt verder dan de gebruikelijke standaards op het gebied van de AR en O2C automatisering,” aldus Frank Hoekstra, CEO van Order2Cash, “Ons doel is om een financieel platform te creëren dat alle aspecten van de O2C cyclus van een onderneming verzorgt, voor zowel interne als externe procedures.”

Order2Cash, voorheen Anachron, is een baanbrekende leverancier op het gebied van financiële software-oplossingen, gericht op het versnellen van het order-to-cash proces. “Met de nieuwe BPO propositie worden de mogelijkheden daartoe nog vele malen groter”, aldus de heer Hoekstra.

“Met onze BPO-propositie zijn we in staat om onze klanten te helpen met een initiële opschoning van al hun data en geven we hen de tools en rapporten die ze nodig hebben voor identificatie, waardering, goedkeuring en het aansluiten van klanten. We voorzien onze klanten hiermee van flexibele e-Invoicing, facturering en betalingsmogelijkheden, die ervoor zorgen dat het doen van zaken met klanten wordt vereenvoudigd, ook internationaal. We zorgen ervoor dat onze klanten toegang krijgen tot de meest uitgebreide debiteurenbeheer- en incasso tools om follow-up te kunnen geven aan achterstallige betalingen. Ook customerservice en dispuutmanagement maken onderdeel uit van het platform waarmee. Naast up-to-date, transparante historische financiële informatie en de lopende status van de betalingsgegevens realtime ondersteuning kan worden geboden. Dat allemaal gecombineerd met uitgebreide business intelligence rapporten, die een reeks aan cruciale financiële statistieken en gedragsanalyses vanuit onze oplossingen verzamelen en je krijgt enig idee bij het volledige potentieel van onze BPO-propositie.”

BVCM is sinds 2005 actief en biedt totaal oplossingen binnen de prospect-to-cash keten. “Dankzij het partnership met Order2Cash kunnen wij onze relaties volledig ontzorgen met een compleet end-to-end voorstel. Vanaf klantaanname en het opschonen van data tot en met (juridische) incasso”, aldus Carel Alberts commercieel directeur van BVCM. “Order2Cash’s innovatieve e-Invoicing oplossingen bracht ons in eerste instantie in contact met elkaar, maar we begrepen al snel dat het bundelen van onze krachten zou kunnen resulteren in nog grotere voordelen, zowel voor ons gezamenlijke klantenbestand als voor onszelf.”

Onze gezamenlijke relaties zijn op zoek naar structurele oplossingen die de organisatie kan ondersteunen bij het realiseren van strategische doelstellingen. Onze BPO-oplossing zal leiden tot kortere betalingstermijnen, hogere klanttevredenheid en lagere kosten. Drie doelen die al onze klanten met elkaar delen.”

Alberts voegt hieraan toe: “Onze nieuwe BPO-propositie wordt zeer enthousiast ontvangen. Door de samenwerking met Order2Cash, hebben onze relaties 24/7 toegang tot (de status van) elke order, factuur of dossier en tot , alle communicatie daarbij. Het Order2Cash platform en de diensten van BVCM sluiten naadloos op elkaar aan. De bundeling van onze gezamenlijke expertises en oplossingen is wereldwijd uniek en we kijken er naar uit om deze BPO propositie succesvol uit te rollen.