Mail to Pay gaat samenwerken met in3 en integreert de betaalmethode van de Nederlandse ‘buy now pay later’ fintech, naast alle andere betaalmethoden. De samenwerking biedt organisaties extra mogelijkheden voor hun betaalstrategie.

in3 biedt een betaalmethode die op dit moment uniek is in het Europese betaallandschap. Wil een consument een grote uitgave liever niet in één keer betalen, dan geeft in3 de mogelijkheid om de aankoop te spreiden in drie gelijke delen. Zonder kosten, zonder rente en zonder BKR-registratie. Het eerste deel betaalt de consument direct via iDEAL, de tweede termijn volgt binnen dertig dagen en de laatste termijn wordt binnen zestig dagen betaald. Creditmanagementplatform Mail to Pay levert de software en intelligentie waarmee een deel van de dienstverlening van in3 wordt ingevuld, zodat in3 haar dienstverlening veilig en secuur kan uitvoeren. Zo maakt in3 met name gebruik van het slim verzenden van betaalverzoeken voor termijnbetalingen.

in3 op de betaalpagina

De experts van Mail to Pay vinden de betaaloplossing een zeer geschikte betaalmethode om (grote) uitgaven gespreid te betalen. Klanten van Mail to Pay die in3 willen toevoegen om gespreid betalen kosteloos aan hun consumenten te faciliteren, kunnen de betaalmethode aanbieden op hun betaalpagina. in3 betaalt de organisaties vervroegd en gegarandeerd het volledige bedrag uit en handelt vervolgens de betaalregeling met de consument verder af. Dit kan een goede optie zijn wanneer een debiteur een eenmalige hoge rekening niet ineens kan betalen en jij als bedrijf niet in staat bent het risico van een betalingsregeling en de administratieve lasten daarvan te dragen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van apparatuur als cv-ketels en zonnepanelen, of bij een hoge jaar- of eindafrekening.

Blij met de samenwerking

in3 werd in 2018 in het hart van de innovatieve technologieregio Eindhoven opgericht met één doel: betaalgemak creëren voor online consumenten. “Dit doen we door hen veilig in drie termijnen te laten betalen tegen nul procent rente”, vertelt CCO Hans de Graaf. “Consumenten kunnen hierdoor makkelijker betalen. Dat zorgt bij organisaties voor een merkbare stijging van de conversie, omzet en klanttevredenheid. Tegelijkertijd nemen wij de financiële en administratieve risico’s van onze opdrachtgevers over. Onze methode slaat aan, elk jaar groeien wij flink door. We zijn inmiddels een gevestigde naam in de (online) betaalmarkt.”

Hans is blij met de samenwerking met Mail to Pay. “Die zorgt ervoor dat wij zelf slimme en klantvriendelijke betaalverzoeken kunnen sturen aan consumenten. Die kunnen daarmee op hun beurt snel en makkelijk aan hun betaalverplichting voldoen. Daarnaast ontsluit Mail to Pay onze betaalmethode voor organisaties die in3 wel zouden willen inzetten, maar die niet direct een winkelmandje hebben, zoals een webshop. De vlotte samenwerking met Mail to Pay-collega’s zorgt ervoor dat wij ook graag nieuwe uitdagingen samen willen oppakken.”

Eenvoudig te integreren, gedegen product

Mail to Pay is dé specialist in het automatiseren van het debiteurenproces en het verzenden van grote hoeveelheden betaalverzoeken. Dat doet zij voor vooruitstrevende organisaties als VGZ, Univé, Ymere, PWN, Nationale-Nederlanden, ENGIE en de gemeente Amsterdam. Maandelijks worden met behulp van Mail to Pay-software meer dan twee miljoen betaalverzoeken via e-mail, sms, print of telefoon verstuurd. Zo wordt jaarlijks ruim drie miljard euro geïncasseerd. Oprichter van Mail to Pay, Rody Heijstek, is ook erg te spreken over de samenwerking met in3. “In onze ogen is in3 een van de beste en meest verantwoorde buy-now-pay-later-dienstverleners. Hun product zit echt gedegen in elkaar. Een mooie fintech van Nederlandse bodem. Met de samenwerking willen wij organisaties die geen online-winkelmandje hebben, maar wel gespreid betalen zouden willen gebruiken, de mogelijkheid geven in3 eenvoudig te integreren in hun betaalstrategie.”

Financiële lucht

Rody benadrukt dat Mail to Pay geen commercieel belang heeft bij het gebruik van in3 door haar relaties. “We proberen met de samenwerking vraag, aanbod en techniek bij elkaar te brengen. Als op deze manier, omdat in3 het risico overneemt, meer organisaties hun klanten de mogelijkheid bieden om de rekening in termijnen te betalen, kan dat consumenten (financiële) lucht geven. Dit onderschrijven wij natuurlijk, zoals altijd, van harte.”

Bron: Creditexpo.nl