Vanaf 20 december kunnen alle zakelijke klanten van ING gebruik maken van Betaalverzoek Zakelijk in de ING Mobiel Bankieren App. Hiermee kunnen ondernemers een betaalverzoek maken en naar hun klanten sturen, waardoor rekeningen gemakkelijker en sneller betaald kunnen worden.

Met een Betaalverzoek kan een ondernemer zijn klanten om een betaling vragen via email, SMS, Whatsapp. Dit werkt ook bij klanten die niet bij ING bankieren. Onderzoek wijst uit dat facturen met een dergelijke betaallink 3x zo snel worden betaald en dat 25% van alle B2B facturen binnen 1 dag worden betaald, wat maar bij 5% van de facturen zonder betaallink gebeurt.

Met name voor kleinere ondernemers, die vaak afhankelijk zijn van deze inkomsten, is Betaal-verzoek Zakelijk een uitkomst om rekeningen sneller betaald te krijgen. Bijkomend voordeel is dat klanten geen fouten meer kunnen maken in het intoetsen van het rekeningnummer of factuur-nummer. Hiermee zorgt ING voor tijdsbesparing en gemak voor haar zakelijke klanten. De klant maakt zelf in de ING Mobiel Bankieren App een betaalverzoek aan op zijn smartphone. De app genereert vervolgens een link die de klant kan delen. De betalende partij opent de link en betaalt vervolgens via iDEAL. Het geld komt daarna direct op de rekening van de ontvangende partij.

Bron: ING