De financieel dienstverlener van Bertelsmann, voorheen bekend als Arvato Financial Solutions, gaat verder onder een nieuwe merknaam. Riverty, aanjager van innovatie en kennisleider voor een soepele, flexibele en slimme financiële dienstverlening, vervangt het merk Arvato Financial Solutions en alle submerken zoals AfterPay en infoscore.

Door voortaan onder één merk te opereren, is het bedrijf verzekerd van een consistente aanwezigheid op de Europese markt. Riverty biedt klanten en consumenten alle producten en diensten langs de financiële waardeketen.

“Met tientallen jaren ervaring in verschillende industrieën en sectoren is de introductie van vandaag een echte mijlpaal voor ons. Voor het eerst in onze bedrijfsgeschiedenis presenteren we onze diensten onder één merk. De rebranding tot Riverty is de meest zichtbare stap in onze verdere ontwikkeling om onze ambitie te laten zien: het worden van een echt mensgerichte Fintech”, zegt Jan Altersten, CEO van Riverty.

De merknaam Riverty – een combinatie van River en Liberty – symboliseert een natuurlijk beheerde financiële stroom die bedrijven en consumenten een mate van vrijheid geeft en ons door de onzekerheden en uitdagingen van het dagelijks leven loodst. De merkwaarden vertrouwen, inclusiviteit, bewustzijn en financiële duurzaamheid staan voor Riverty’s marktaanbod en toekomstambities. Op basis van vertrouwen ondersteunt Riverty consumenten, bedrijven en gemeenschappen met gemakkelijk toegankelijke betalingsproducten en neemt verantwoordelijkheid voor de volledige financiële waardeketen.

De producten van Riverty bieden consumenten een transparant overzicht en inzicht in hun financiën en bieden een passende oplossing, zodat zij slimme aankoopbeslissingen kunnen nemen die aansluiten bij hun budget en financiële behoeften. Op deze manier breidt het bedrijf de merkbeleving van zijn klanten uit tot verder dan alleen het betaalproces, ter ondersteuning van een financieel duurzame samenleving.

Riverty wil samen met zijn klanten, partners en relaties werken aan de volgende generatie financiële diensten voor consumenten. Hieronder vallen diensten die gericht zijn op eenvoudig en passend betalen, flexibele financiering voor consumenten, financiële transparantie en educatie, en schuldinvordering.

“Vandaag introduceren we Riverty, een FinTech-merk met sterke ambities voor de toekomst. We willen innovatie stimuleren door gebruik te maken van technologie, data en procesoptimalisatie. Niet alleen om groei te stimuleren maar ook actief bij te dragen aan een duurzame economie. Ons doel is om de economie te bevorderen en tegelijkertijd mensen actief bij de economische cyclus te betrekken, met gebruik van financiële technologie voor een nieuw tijdperk van economische vrijheid”, vervolgt Altersten.

Bron: Creditexpo.nl