Snijder Incasso reikt prijzen uit naar aanleiding van haar zoektocht naar de beste debiteurensmoes

Steeds meer ondernemers klagen over late betalingen en de inspanningen die het kost om facturen voldaan te krijgen. Reden voor Snijder Incasso om op zoek te gaan naar de beste debiteurensmoes van 2013. Snijder Incasso heeft bedrijven in de regio opgeroepen om de beste smoes die zij van een debiteur hebben gehoord, in te sturen. De beste 10 smoezen zijn op een poster gezet.

In september en oktober heeft het bedrijfsleven uit Noord-Holland de beste smoezen ingezonden. Het moest een echt gehoorde smoes zijn, op de vraag waarom een factuur nog niet betaald is. Vervolgens hebben bezoekers van de website op de smoezen kunnen stemmen. Snijder Incasso en Gerechtsdeurwaarders heeft deze week de hoofdprijzen uitgereikt aan de winnaars van de debiteurensmoezencampagne.

De campagne werd enthousiast ontvangen en bedrijven hebben meer dan 100 smoezen ingestuurd. De beste smoes is ‘Ik was dronken op het moment dat ik telefonisch opdracht gaf aan jullie!’ geworden. Op deze smoes is maar liefst 471 keer gestemd. Sommige smoezen zijn vaker gehoord. De meest ingezonden smoes gaat bijvoorbeeld over de vakantie als reden dat te laat betaald is. De inzenders van de beste 3 smoezen hebben deze week hun prijs in ontvangst mogen nemen. Er is een poster gemaakt van de Top 10 leukste smoezen. De poster is kosteloos aan te vragen op de website www.debiteurensmoezen.nl.

De prijswinnaar van de smoes ‘Ik was dronken op het moment dat ik telefonisch opdracht gaf aan jullie!’ heeft zich ingespannen om zoveel mogelijk stemmen te krijgen. Ook de winnaars van de tweede en de derde plek hebben hun beste gedaan veel stemmen te vergaren. De smoes ‘Ik heb op dit moment geen geld, kan ik in natura betalen?’ heeft de tweede plaats veroverd en de smoes ‘Nee, u spreekt niet met mevrouw, maar met haar zus. Zij is nu even weg, maar ik zal aan haar doorgeven dat u gebeld heeft’ is derde geworden. U kunt alle smoezen nalezen op de website waar ook de poster aan te vragen is.

Een luchtige campagne van Snijder Incasso in tijden van bezuinigingen. “De problematiek in de incassobranche is momenteel heel dubbel. Schulden nemen toe, maar ook steeds meer bedrijven komen in de problemen doordat zijn hun facturen later of niet betaald zien. Op een ludieke manier vragen wij hier aandacht voor” aldus Leonie Snijder. “Er is heel actief gereageerd en gestemd op de actie. Dat is goed om te zien, mede omdat hieruit blijkt dat we een gevoelig punt hebben geraakt. Het blijkt wel hoe hoog dit bij sommige mensen zit en hoe machteloos je hier als bedrijf tegenover staat. De meeste ingezonden smoezen zijn dan erg herkenbaar.

In deze tijd is het natuurlijk al lastig om het geld te incasseren en zullen er ook steeds meer smoezen worden gebruikt om onder de betaling uit te kunnen komen. Helaas zal de situatie de aankomende tijd niet verbeteren, dus is het belangrijk, en dit benadrukken we ook bij onze klanten, om een strak debiteurenbeheer te voeren en de facturen die nog open staan zo snel mogelijk na het eigen aanmaningstraject over te dragen. Dit verhoogt de kansen op een succesvolle incasso en verlaagt het debiteurensaldo.’

Bron: www.creditexpo.nl