Constant Change is Here to Stay. 

Heraclitus zei al zoiets. En dat geldt dus ook voor Credit Management. In mijn eerste jaren als hoofd debiteurenbewaking werkten we met lijstjes de oudste debiteuren weg. Bellen tot je een ons weegt in de strijd tegen DSO. Daarbij brieven op hoge poten met ultimata en dwangbevelen. Erg traditioneel en uiterst reactief.

Tegenwoordig vragen we ons terecht af of al dat bellen en aanmanen nog wel van deze tijd is. Waar het internet van de wereld een dorp heeft gemaakt, de big data tot in de haarvaten van onze maatschappij kunnen meten en proactief reageren mogelijk is door de transparantie van onze informatiemaatschappij. Wie is Kredietwaardig en Wie niet? Daar kunnen we tegenwoordig loepzuivere uitspraken over doen.

Strategisch Credit Management moet het business model in deze moderne tijd volledig herschrijven. En Canvas is daar een prima instrument voor. Waardepropositie bepaalt of u relevant bent. De intimiteit met uw klant en de keuze van de klantsegmenten gekoppeld aan de distributiekanalen bepalen niet alleen uw verdienmodel maar ook of u over de juiste competenties beschikt die samen met uw Business Partners leiden tot het gewenste resultaat. Uw relevantie staat centraal in het Canvas Credit Management Business Model.

Ik ga tijdens de vierde masterclass van de Masterclassreeks Strategisch Credit Management graag met u in gesprek en concreet aan de slag over het Canvas Credit Management Business Model.

banner_masterclass

 

Bron: www.creditexpo.nl