Experian Marketing Services, marktleider op gebied van data, analyse en marketing technologieën, maakt bekend dat het per vandaag Conversen heeft overgenomen.

Het Amerikaanse Conversen is een pionier op het gebied van ontwikkeling van campagne management technologie. De technologie van Conversen maakt het mogelijk voor marketeers om volledig geïntegreerde, cross-channel klantconversaties aan te gaan met gebruik van mobiel, internet, social media, e-mail en traditionele kanalen.

Klantenbinding is een van de meest belangrijke vraagstukken onder marketeers.
Dat maakt het dat marketeers snel afstappen van channel marketing en steeds meer de focus leggen op het implementeren van persoonsgerichte conversaties gevoed door relevante data. Met de acquisitie van Conversen versterkt Experian Marketing Services zijn campagne management technologie en zorgt het voor nog meer flexibiliteit, efficiëntie en focus voor de ‘engagement’ strategieën van zijn klanten.

Crossmediale single customer view

Ed Kassens, General Manager van Experian Marketing Services in Nederland legt uit:
“De toegevoegde waarde van deze acquisitie voor Nederland zit met name in het vangen van klantdata in online kanalen als mobiel en social media. Door de on- en offline klantdata te integreren bieden we onze klanten de mogelijkheid om op basis van kwalitatieve insights een hoogwaardig single customer view te creëren.”

Jonathan Hulford-Funnell, Managing Director, Experian Marketing Services, EMEA, zegt over de acquisitie:”Experian wil via overnames van crossmediale marketing partijen snel en efficiënt de set aan marketing services uitbreiden. Op deze manier stellen we onze klanten in staat om op zeer korte termijn betere klantconversaties aan te gaan.”

Philip Chischportich van Conversen voegt hier aan toe: “We zijn allebei partijen waarbij de focus zeer sterk ligt op klantdata en alles wat daarmee te maken heeft. Experian is een wereldwijde partij, met wortels in direct marketing en krachtige campagne technologie dat branches overstijgt. Daarnaast heeft Experian zich bewezen in de overname en ontwikkeling van innovatieve technologiegedreven ondernemingen. We verheugen ons om deel uit te maken van Experian Marketing Services.”

 

Bron: www.creditexpo.nl