CreditDevice, Experian, Syncasso en Twikey zijn de vier definitief genomineerden voor de VVCM Credit Management Innovation Award. De winnaar van de prestigieuze prijs wordt op dinsdag 8 november tijdens Credit Expo in ‘s-Hertogenbosch bekendgemaakt.

De VVCM Credit Management Innovation Award is bedoeld voor organisaties die met succes een nieuw product of nieuwe dienst hebben ontwikkeld dat heeft geleid tot een aantoonbare positieve doorbraak in de manier waarop credit management wordt toegepast. De jury bestaande uit Henk Heinhuis, manager incasso & debiteurenbeheer bij Eigen Haard en lid van de VVCM innovatie commissie; Vijay Gangadin, partner AethiQs en opleider voor de geaccrediteerde Post-HBO opleiding Certified Credit Manager in samenwerking met de VVCM en Casper Sonnega, zelfstandig adviseur bij BNP Paribas en SocioHypotheek & voorzitter van de VVCM, heeft vier nominaties geselecteerd uit de inzendingen. In alfabetische volgorde:


CreditDevice PolisManager: digitaliseren van het kredietverzekering proces

Het handmatig beheren van een kredietverzekeringspolis is veel werk: je moet je aandacht erbij houden, rekening houden met alle regels en polisvoorwaarden en de dagelijkse informatiestroom ordenen en interpreteren. PolisManager van CreditDevice neemt dit allemaal uit handen.

De web service met de verzekeraar zorgt ervoor dat informatie automatisch wordt uitgewisseld. En bij elke update genereert het systeem automatisch nieuwe lijsten en notificaties. Dit minimaliseert de kans op fouten.Bovendien scheelt het veel tijd. Je hoeft nooit meer te zoeken wat je nú moet doen.

PolisManager is ontwikkeld in samenspraak met Atradius, Coface en Allianz Trade om het beheren van je kredietverzekeringspolis te optimaliseren en te vergemakkelijken. Een tool die je helpt risico’s te voorkomen door acties op tijd uit te voeren. Kijk voor meer informatie op: creditdevice.com/polismanager


Experian: Web Data Service

De Web Data Service van Experian produceert een reeks unieke en niet-gecorreleerde risicoparameters die helpen om risico’s binnen micro-, kleine en middelgrote ondernemingen te identificeren. De webrisicokenmerken zorgen voor een grote mate van verklaarbaarheid, waardoor de naleving en eerlijkheid gewaarborgd kunnen worden. De inzichten die door WDS gegenereerd worden, hebben verschillende toepassingen:

  • Het zorgt voor een betere risicobeoordeling bij aanvang door een uniek perspectief en niet-gecorreleerde risicoparameters toe te voegen. Dat leidt tot meer klantacceptatie, minder wanbetalingen en meer winstgevendheid.
  • Het maakt effectief klantbeheer mogelijk doordat het relevante en real-time gegevens levert gedurende de looptijd van de lening. WDS genereert betrouwbare, vroegtijdige waarschuwingssignalen, en het is nuttig bij het beoordelen van herstelvooruitzichten van bedrijven die al zijn overgedragen aan een incassopartij.
  • Het helpt bij het identificeren van potentieel frauduleuze aanvragen, entiteiten en profielen door relevante webrisicokenmerken te combineren met kredietinformatie van de betrokken persoon.

Kijk voor meer informatie op: experian.nl  


 

Syncasso Goed Geregeld: Maatwerk Betalingsregelingen met PSD2 

Met Syncasso Goed Geregeld wordt er op basis van inkomsten- en uitgaven van de afgelopen 12 maanden een betalingsregeling uitgerekend die meebeweegt met de financiële situatie van uw debiteurklant. Na toestemming van de debiteurklant, gebruiken we de bankrekeninginformatie om te bepalen wat een passende betalingsregeling is om de schuld af te lossen. Hiervoor worden inkomsten en uitgaven van de afgelopen 12 maanden gebruikt. Het aflossingsbedrag is daarom de ene maand lager en de andere maand misschien wat hoger. Dat is beter vol te houden. Kijk voor meer informatie op: syncasso.nl/goedgeregeld


Twikey: geautomatiseerd platform voor beheer van betalingsstromen en automatische incasso’s

Dankzij Twikey vereenvoudigt en automatiseert u uw automatisch incassoproces. Een belangrijk onderdeel hierin is het opvolgen van mislukte incassotransacties. Dit wordt vaak niet juist gedaan, waardoor deze transacties meteen worden doorgestuurd naar de debiteurenafdeling. Hierdoor gaat kostbare tijd verloren en:

  • Loopt de dso onnodig op
  • Wordt een klant pas later in het traject op de hoogte gebracht van de mislukte betaling.

Mislukte incassotransacties kunnen echter heel snel en eenvoudig worden behandeld en omgezet in succesvolle transacties. Banken geven namelijk in de vorm van foutcodes feedback omtrent gefaalde transacties. Door deze feedback automatisch te vertalen en te communiceren naar klanten zorgt Twikey ervoor dat gemiddeld 75 -85% minder dossiers doorstromen naar het debiteurentraject.

Door uitstaande betalingen adequaat op te volgen, verkort u de betalingsperiode, vermindert u het debiteurensaldo, houdt u een positief contact met uw klanten en verhoogt u de klanttevredenheid. De status van elke transactie wordt automatisch bijgewerkt en doorgespeeld naar uw boekhoudpakket. Uw afdeling debiteurenbeheer heeft zo zinvoller contact met klanten met een betalingsachterstand. Kijk voor meer informatie op: www.twikey.com/nl/product/opvolging-betalingen


Casepresentatie en Innovation Award uitreiking

Tijdens Credit Expo op dinsdag 8 november in Congrescentrum 1931 ‘s-Hertogenbosch, zullen de genomineerden hun case in maximaal 10 minuten pitchen. De Innovation Award pitches  staan gepland van 14.15 tot 15.00 uur in de Galloway. Aan het einde van de dag kiest de jury de winnaar van de VVCM Credit Management Innovation Award 2022, die om 17.00 uur op de beursvloer voorafgaand aan de netwerkborrel wordt uitgereikt.

Bron: VVCM / Credit Expo
Foto: Uitreiking VVCM Credit Management Innovation Award 2022