Klanten kunnen vanaf vandaag direct worden doorverbonden met hulpverleners van de Nederlandse Schuldhulproute (NSR).

De optie geldt voor klanten die behoefte hebben aan een persoonlijk gesprek over hun schulden. De hulpverleners van de NSR checken dan meteen het passende hulpaanbod voor de klant.

Eerder lanceerde de NSR al de hulplijn 0800 8115 en verwees GGN haar klanten naar dit nummer. Nu heeft de NSR een extra telefoonnummer aangemaakt, speciaal voor GGN, waarnaar een aantal contact center medewerkers van GGN kunnen doorverbinden. GGN is trots op deze unieke samenwerking met de NSR. De optie tot doorverbinden met de NSR past precies bij het doel van GGN: klanten niet langer dwingen tot, maar helpen met betalen.

Simone Duijvelaar, één van de teamleiders van het contact center van GGN, is blij dat de pilot is gestart en gaat er eigenlijk op voorhand vanuit dat deze slaagt. Over 1 maand evalueert GGN de pilot intern en samen met de NSR.

Bron: GGN