Bij veel bedrijven en gezinnen is er door de recente Coronacrisis een zekere mate van chaos ontstaan. Vanuit deze onrustige situatie komen er dan ook veel nieuwe zorgen. Zoals hoe het nu moet met de ouderen in de tehuizen, de niet-naar-school-gaande kinderen en mensen die gedwongen thuis moeten werken of juist op kantoor; met alle gevolgen voor werk, thuis en de gezondheid van dien.

In de afgelopen zeven maanden is ons allen duidelijk geworden dat de normale vertrouwde situatie uit begin 2020 niet meer zal terugkomen. Er zal een nieuw normaal worden gevormd. Een nieuwe invulling van ons dagelijks bestaan en onze omgang met elkaar. Samen krijgen we weer vertrouwen in de toekomst en zullen we gezamenlijk alles moeten regelen.

Voor u als ondernemer zien we dit als een uitgelezen kans om dichterbij uw afnemer c.q. klant te komen. Persoonlijk contact zonder dat er daadwerkelijk face to face ‘live’ contact plaatsvindt.

De crisis en het nieuwe normaal hebben reeds voor velen – of in de (zeer) nabije toekomst – inkomstenconsequenties. Allesbehalve fraai natuurlijk, maar voor u als ondernemer hét moment om op maat te gaan communiceren met uw klanten. Ook kunt u op regionaal niveau bijvoorbeeld zoveel mogelijk een lokale tone of voice hanteren om zo meer aansluiting te vinden bij uw klanten.

Durft u als ondernemer een besluit te nemen voor een eigen invulling op het gebied van debiteurenbeheer en incasso? Als mogelijke partner die dit voor u kan faciliteren, tonen we u graag enkele voordelen m.b.t. het zelf in handen houden van uw debiteurenbeheer en incasso.

  1. Debiteurenbeheer is mensenwerk. Als ondernemer wilt u dichtbij uw klanten staan.
  2. U werkt met een procesmanagementsysteem dat volledig flexibel ingericht kan worden, zodat deze perfect aansluit op uw wensen.
  3. U wilt persoonlijker communiceren en procesoptimalisatie snel laten evolueren. Met ons debiteurenbeheer en incassosysteem heeft u zowel de tools als de regie om aanpassingen in de procesflow en communicatie snel door te voeren (zo mogelijk al binnen één dag of in de volgende communicatiestap/batch!).
  4. Digitale middelen kunnen met de juiste woorden persoonlijk worden gemaakt. Of het nu gaat om telefonisch contact, video interactie, SMS-berichten met een terugbelmogelijkheid of een gepersonaliseerde post (Printing On Demand). Alleen waar het echt nodig is, is een persoonlijk bezoek een optie. Het actualiseren en verrijken van contactgegevens (email en telefoon) is integraal mogelijk om zo het juiste kanaal van communicatie te kunnen gebruiken.
  5. Geografische regio’s en andere specifieke kenmerken van klanten bieden unieke kansen om op persoonlijke wijze te communiceren. Denk hierbij aan klantvriendelijk segmenteren; de klant in een andere taal benaderen of op een aangepast taalniveau (B1, B2) zijn hier enkele voorbeelden van.
  6. (Betaal)regelingen kunnen online of indien nodig telefonisch worden aangemaakt en kunnen zo aan uw eigen bedrijfsnormen en kaders worden getoetst (wellicht ook situationele condities).

Door deze kernpunten te hanteren wordt het mogelijk om conform de principes van “warm” debiteuren- en incassobeheer te handelen. Oplossingsgericht bezig zijn voor zowel de korte- als lange termijn met respect voor uw opbrengst en uw klant. De essentie van het in handen hebben van de regie op het volledige proces.

Wij van AAACollect bieden met self service Collect een webtool die dit mogelijk maakt. Voor meer informatie mailt u Erwin de Vries

Bron: Creditexpo.nl