Deurwaarders- en incasso-organisatie realiseert 12 procent omzetgroei.

Hoge griffiekosten en de nieuwe Wet Incassokosten zorgen voor een lager rendement bij bedrijven die vaak te maken hebben met incasso. Dit zegt Incassade Deurwaarders en Incasso, die constateert dat deze maatregelen ervoor zorgen dat incasseren per saldo duurder wordt. Toch weet de deurwaarders– en incasso-organisatie zich ondanks de economische recessie staande te houden. Het bedrijf realiseerde in 2012 een omzetstijging van bijna 12 procent. Algemeen Directeur van Incassade Paul Otter pleit daarbij voor innovatief incasseren.

De omzetstijging is te danken aan de toename van het aantal nieuwe opdrachtgevers en uitbreiding van de activiteiten voor bestaande klanten. Otter kijkt tevreden terug op het afgelopen jaar: “Ondanks de uitdagende marktomstandigheden zijn we erin geslaagd om onze groei door te zetten. Incassade heeft zich voorbereid op de maatregelen van de overheid. Onze solide financiële positie is van groot belang geweest. Hierdoor zijn we vorig jaar uitgebreid van vier naar vijf vestigingen en hebben hiermee onze beoogde landelijke dekking behaald.”

Overheidsmaatregelen

Het jaar 2012 kenmerkte zich onder meer door een aantal belangrijke veranderingen in de deurwaarders- en incassobranche. Sinds vorig jaar geldt de nieuwe Wet Incassokosten (WIK) en in zowel 2011 als in 2012 heeft de overheid de griffiekosten verhoogd. Ook nu wordt nog over verdere verhoging gesproken. Deze maatregelen maken dat het rendement voor deurwaarders- en incassobureaus flink onder druk komt te staan.

“Incasseren wordt duurder waardoor wij als organisatie innovatiever moeten zijn,” zegt Otter. “We zijn daarom continu bezig met onderzoeken om debiteuren effectief te bereiken. De uitkomsten hiervan passen we meteen toe in onze communicatie. Zo zetten we meerdere communicatiekanalen open, zoals een chatfunctie voor debiteuren. Daarnaast proberen we zo duidelijk mogelijk en met respect voor elkaar te communiceren met onze debiteuren. En onze aanpak is succesvol; in 80% van de gevallen lossen wij een schuldenkwestie op zonder tussenkomst van de rechter. Daardoor beperken we de hoge griffierechten en vallen de totale kosten voor alle betrokkenen lager uit.”

Toekomst

Net als in 2012 mikt Incassade ook dit jaar op een groei van circa 10 procent. De deurwaarders- en incasso-organisatie wil de activiteiten in de sectoren mkb, advocatuur, zorg, woningcorporaties en overheid verder uitbreiden. Dit is in lijn met de ambitie van Incassade om in 2015 tot de top vijf deurwaarders- en incasso-organisaties van Nederland te behoren. Verder is Incassade van plan de dienstverlening in de regio Rotterdam verder te ontwikkelen. Incassade ziet zichzelf als een deurwaarder die haar maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt. Tegelijkertijd stelt de deurwaarders- en incasso-organisatie zich tot doel de financiële schade te beperken, zowel bij klanten als bij consumenten met uitstaande betalingen.

Over Incassade Deurwaarders en Incasso

Incassade is een professionele en ambitieuze deurwaarders- en incasso-organisatie met ruim 165 gespecialiseerde medewerkers. Vanuit vestigingen in Leeuwarden, Amsterdam, Apeldoorn, Eindhoven en Rotterdam verzorgt zij in heel Nederland alle minnelijke en gerechtelijke incassowerkzaamheden. Ook biedt Incassade haar opdrachtgevers opleidingen en advies in het vakgebied. Incassade heeft specialisaties in onder andere de advocatuur, zorg en huur. Daarnaast werkt de organisatie voor vele MKB-bedrijven en overheden. Incassade is er trots op om grote banken en energiemaatschappijen tot haar klanten te mogen rekenen.

De deurwaarders- en incasso-organisatie gelooft in een duurzame bedrijfsvoering. Daarom hanteert zij een lange termijn strategie waardoor zowel klanten als medewerkers weten waar ze aan toe zijn. De dienstverlening wordt continu vernieuwd en daardoor kan de organisatie realistische tarieven aanbieden. Dit is in het belang van alle partijen.

Incassade heeft een duurzame klantrelatie hoog in het vaandel staan en heeft als basisgedachte Kerende Kracht. De deurwaarders- en incasso-organisatie laat hiermee zien dat wanneer een opdrachtgever er niet meer uitkomt met zijn of haar klant, zij het tij ten goede keert en ervoor zorgt dat de partijen weer met elkaar verder kunnen. Meer informatie vindt u op www.incassade.nl.

Bron: www.creditexpo.nl