Achter elk succes schuilt een sterk team. Dat is bij CreditDevice niet anders. Een van onze sterspelers is Joke Roelofs. Kort geleden was ze precies tien jaar in dienst. Hoog tijd dus, voor een plek in de spotlights.

 Zonder Joke Roelofs zou CreditDevice niet het bedrijf zijn dat het nu is. In haar decennium ‘op sales’ was ze een belangrijke motor achter de groei van een divers klantportfolio. “In het begin voelde het soms alsof ik een stoomlocomotief op gang moest brengen. In de loop der jaren kwamen er steeds meer mooie softwareproducten en talentvolle mensen bij. Nu is CreditDevice een hogesnelheidstrein. Klanten weten ons goed te vinden en dat hebben we samen bereikt”, vertelt Joke, die al 35 jaar in credit management werkt.

Het was CreditDevice-oprichter Hans Geluk die haar in 2012 benaderde voor een salesfunctie. Joke maakte een vliegende start en bracht, beschikkend over een groot netwerk, in week 1 haar eerste klant Allianz binnen. Er volgden er nog velen. Van mkb’er tot multinational.

Wat vind je van die diversiteit?

“Mooi, al dacht ik vroeger altijd dat olifanten niet dansen met muizen. Toch wisten grote spelers CreditDevice ook te vinden toen we nog klein waren. Dat zegt wel iets. Al werken we voor iedereen net zo hard. Groot of klein: een klant is een klant.”

Wat is het leukst aan je werk?

“Het is mooi om te onderzoeken hoe credit management is ingericht bij een bedrijf en te bedenken wat er beter kan. Ik vind het geweldig als onze softwareproducten zorgen dat processen worden gestroomlijnd, de efficiency wordt verhoogd en geld wordt bespaard.”

“Zo realiseerden we voor softwareleverancier Unit4 een automatiseringsslag. “De cashstromen zijn door de inzet van de Credit Management Software verbeterd en de efficiency van het team is verhoogd”, liet Ronald Pfeiffer, manager global services bij Unit4 weten. Daar doen we het voor. Voor PreZero hebben we credit management niet alleen efficiënter gemaakt, maar sparren we ook om het bedrijf verder te brengen op het gebied van O2C. Rick Dijkers, credit manager bij Prezero, geeft aan dat dit enorm wordt gewaardeerd.”

Wat is er veranderd in de loop der jaren?

“In het verre verleden was niets geautomatiseerd en bezocht ik klanten met een modem onder mijn arm om deze aan te sluiten en uit te leggen hoe een kredietrapport kon worden opgevraagd.

In die zin heeft digitalisering natuurlijk alles efficiënter gemaakt. Verder is de markt in plaats van productgericht nu meer geënt op een integrale aanpak. De vraag is nu hoe credit management klanten helpt hun doelen te bereiken. We denken mee in de breedte, in processen, en ontwikkelen producten die daarop inspelen.”

Wat zie je als de belangrijkste trends?

“De automatisering zet verder door. We zitten bovenop technologieën als machine learning. Ook onze software wordt steeds slimmer. Ik ben dol op de dynamiek van die nieuwe ontwikkelingen.

Hoewel ik een familievrouw ben die privé geniet van het goede leven met lekker eten, feestjes en vakanties, blijf ik dan ook een rasechte workaholic. Ik hou ervan om met klanten mee te denken.”

Wat wil je nog bereiken?

“Tot mijn pensioen bij CreditDevice blijven. Ik vind het veel te leuk om het bedrijf nog verder te zien groeien en de ontwikkelingen in credit management te volgen.”

CreditDevice is Gold Partner van Credit Expo 2022, die dit jaar op dinsdag 8 november in Congrescentrum 1931 in ‘s-Hertogenbosch zal plaatsvinden. Wilt u meer weten over CreditDevice en persoonlijk kennismaken, bezoek dan standnummer 2. Verder zal CreditDevice ook een presentatie geven over change management en de uitdagingen bij een internationale software implementatie.  Klik hier om u aan te melden voor een bezoek aan Credit Expo 2022 (gratis toegang als u tot de doelgroep behoort).

Bron: CreditDevice