Over hoe je op een verleidelijke manier de rekening aan je klant presenteert.

Het is misschien wel de grootste zorg van elke ondernemer: klanten die niet of te laat betalen. Op tijd betalen is lang niet altijd meer een vanzelfsprekendheid, maar een steeds onzeker wordende factor. Daarom is het belangrijk dat een klant wordt verleid, zodat hem niets in de weg staat om snel en efficiënt een betaling te kunnen uitvoeren. In het boek ‘Balen… ze moeten nog betalen!’ geven auteurs Peter Kwakernaak en Raimond Honig heldere handreikingen en praktische tips om te zorgen dat facturen binnen de betaaltermijn worden betaald en wat je als onderneming kan doen als dit onverhoopt niet gebeurt.

Snelle ontvangst van betalingen zijn van essentieel belang om de continuïteit van ondernemingen te waarborgen. Door klanten op de juiste manier te verleiden kan een saaie hygiënefactor als het betalen van rekeningen ineens een positieve klantbeleving worden. Met het boek hebben de auteurs invulling willen geven aan de wens en behoefte om het vaak onderbelichte facturatieproces op een andere manier te benaderen.

In dit boek wordt in een uitgebreide verwoording ingegaan op de diverse vormen van het opstellen, presenteren en verzenden van facturen, zowel online als offline, de ontwikkelingen van online en mobiel betalen als ook komen aspecten als SEPA en de nieuwe Europese incasso en het belang van gedegen Credit Management aan de orde. In plaats van aparte zuilen binnen bedrijven zijn de auteurs van mening dat marketing, customer service en finance gezamenlijk moeten optrekken om klanten te bewegen tot een snelle betaling. Met dit boek trachten de auteurs de muren tussen deze afdelingen te slechten en hen aan te zetten tot het gezamenlijk optimaliseren van het proces van versturen van de factuur tot en met inning van het geld (de invoice-to-cash cycle). Balen.. ze moeten nog betalen! is niet alleen een must-read voor iedereen die het Credit Management vak beoefent als ook een eyeopener voor marketeers en Customer Contact Professionals.

Het boek is verkrijgbaar via de webshop van managementboek.nl 

Bron: www.creditexpo.nl