Mail to Pay bestaat in 2021 tien jaar. Dat viert het innovatieve incassosoftwarebedrijf alvast met de lancering van Mail to Pay Cases, een meer dan compleet platform voor de automatisering van het debiteurenproces. “Cases is een grootschalige update en upgrade van ons oude portal. Alles wat wij de afgelopen tien jaar op het gebied van debiteurenprocesautomatisering hebben geleerd, zit erin”, aldus ceo Rody Heijstek.

Met de tools van Mail to Pay kunnen bedrijven hun debiteurenproces optimaal en klantvriendelijk inrichten, zodat debiteuren openstaande facturen snel en makkelijk kunnen betalen. Dit leidt voor bedrijven tot betere incassoresultaten, minder afboekingen, minder operationele kosten en minder inzet van incassobureaus en deurwaarders. Aan de kant van de debiteur voorkomt het oplopende schulden. “Alle tools die wij hiervoor aanbieden – zoals e-mails en sms-berichten met een betaallink, brieven met QR-codes, robocalls en de processen die daaraan gekoppeld zijn, konden onze klanten altijd managen en besturen in het Mail to Pay-portal”, vertelt Heijstek. “Dit portal hebben we nu in een modern jasje gestoken, met een mooie nieuwe interface, en er nieuwe functionaliteiten aan toegevoegd. Alles wat wij de afgelopen tien jaar op het gebied van debiteurenprocesautomatisering hebben geleerd, zit erin. Gebruiksgemak, beheergemak, integratiekosten, kosten van ownership, dat is allemaal beter geworden. Cases is daarmee echt een grootschalige update en upgrade geworden.”

Voorprogrammeren

Maar óók een upgrade. Want waar het oude portal meer gericht was op het bekijken en volgen van berichten, kunnen gebruikers in Mail to Pay Cases hun complete debiteurenprocesautomatisering instellen. “Al je regels, flows, je robots, al je incassostrategieën kun je voorprogrammeren in Cases”, legt Heijstek uit. “Als je dat hebt gedaan en het staat allemaal goed ingesteld en je hebt een debiteur met een openstaande rekening, dan hoef je die case alleen nog maar in het systeem te laden. Het systeem gaat die case vervolgens netjes behandelen. Vandaar ook de naam Mail to Pay Cases.”

Oude systeem stopt eind 2021

Mail to Pay Cases wordt vanaf oktober uitgerold in Nederland en België. “Binnenkort gaan we al onze bestaande klanten benaderen om over te stappen. Na een korte training kunnen ze dan gebruik maken van het nieuwe systeem. Alle nieuwe klanten kunnen meteen al in Mail to Pay Cases werken. Eind 2021 gaat het oude systeem uit de lucht. We nemen dus iets meer dan veertien maanden de tijd om alle klanten over te zetten. Wil een klant snel wil gaan, kunnen wij daarin mee. Maar heeft hij meer tijd nodig, dan kan dat dus ook.”

Internationale uitbreiding

Met Cases laat Mail to Pay opnieuw zien de start-up fase ruimschoots te zijn ontgroeid. “We maken ons ook klaar voor verdere internationale uitbreiding”, zegt Heijstek. “Vorig jaar hebben we ons kantoor in België geopend. In 2021 openen we een kantoor in Duitsland. Mail to Pay Cases is daar al op ingericht. De taal van de interface en messaging kan naast het Nederlands worden ingesteld op Frans, Duits en Engels.”

Wil je meer weten over Cases van Mail to Pay?

Schrijf je dan in voor de online demo op 15 oktober aanstaande om 10:00 uur.

Klik hier om je in te schrijven voor de demo