“We gaan een dag eerder weg, kunnen we mooi de files voor zijn”. Dus vertrekken we pas om 11 uur ‘s ochtends, het is tenslotte maar 5 uurtjes naar het hotel wat we geboekt hebben ten zuiden van Parijs. Een Novotel op de luchthaven van Orly, geboekt op de punten van de KLM. Een van de spaarzame leuke dingen van mijn tijd voordat ik ondernemer was.
Jammergenoeg hadden de fransen en de Franse overheid net iets anders besloten op deze vrijdag. En alsof de weergoden ook een hekel hebben aan Sarkozy, kwam de hagel met bakken uit de hemel, precies op het moment dat wij 2 uur stilstaan op de ‘Autoroute du nord’ omdat een meneer met een centimeter de wegdikte moet opmeten terwijl heel noord Europa over deze weg moet. 

Gelukkig waren we net op tijd op de Perifirique Interieur (inderdaad… de binnenring) van Parijs om vol te genieten van de vrijdagmiddagspits die duurt tot laat in de vooravond van de vrijdag voor Zwarte Zaterdag. Eindelijk zien wij het hotel, die met het verstrijken van de tijd (9,5 uur van Badhoevedorp naar Orly moet een nieuw record zijn) er steeds aanlokkelijker uit kwam te zien. Hoe anders is het gelopen.

Bij de receptie staat een verloren ziel die iedereen in moet checken. Uiteraard hebben we geen aangrenzende kamers dus we slapen vanavond apart, De jongens bij de jongens en de meisjes bij de meisjes. De kwaliteit van de kamers deed mij denken aan de hokken waar ze studenten instoppen tijdens een skivakantie, dus heel veel plastic en weinig accessoires zodat een blind paard geen schade kan aanrichten. Beneden in een restaurant even wat eten, de kok zal zijn dag wel niet hebben want alles komt uit de vriezer, al dan niet warm gemaakt tot kamertemperatuur. Na het slapen, in principe onmogelijk vanwege de herrie van de airco, ontbijten. Jammer dat alles uit een pakje komt, zelfs de croissants. Bij het afrekenen grote problemen, want ik had een voucher moeten hebben. Echter mijn poot stijf gehouden, dus de Accorgroep zit met een openstaande rekening.

Wat heeft dit nu te maken met credit management vraagt de lezer zich af? Welnu het managen van verwachtingen, ik wist niet dat ik een voucher moest hebben, is niet verteld tijdens het boeken van de kamers. Een gebroken proces wat leidt tot een openstaande post. Daarnaast was ik misschien wel bereid om te betalen ALS het product overeen zou komen met de 90.000 flying blue miles die ik moest spenderen om de kamers te boeken.

Volgend jaar naar Drenthe met vakantie, lekker dichtbij en goed voor de Nederlandse economie.

Bron: creditexpo.nl