Ondernemers hebben vaak een broertje dood aan administratieve taken. Het voeren van een goede financiële administratie is echter wel een grote zorg voor veel ondernemers.

ABN AMRO heeft, samen met Lyanthe, boekhoudsoftware ontwikkeld die volledig wordt geïntegreerd in het zakelijk internetbankieren. Dit is nieuw in de markt en biedt veel voordelen. Daar waar de ondernemer nu vaak in de avonduren en in de weekeinden veel tijd kwijt is aan administratieve taken, bespaart hij straks veel tijd en moeite.

De kracht schuilt in de eenvoud

Gebruikers kunnen bonnen en facturen in de bancaire omgeving uploaden. Daardoor besparen ze tijd in de administratieve verwerking en het genereren van integrale overzichten. Dankzij de nieuwste technologieën wordt de data van bonnen, facturen en transacties automatisch vertaald naar een sluitende boekhouding. De gebruiker hoeft (bijna) niets meer te doen.

“De kracht schuilt in de eenvoud voor de gebruiker” aldus Jochem Baars van Lyanthe. Doordat we aansluiten op de bankomgeving en diverse technologieën combineren kunnen we bonnen en facturen met (bijna) 100 procent nauwkeurigheid digitaliseren en categoriseren. Daarmee is de boekhouding in feite direct rond.” Het zelf versturen of betalen van facturen, het najagen van betalingsachterstanden, maar ook het verwerken van bonnetjes en het opmaken van de boekhouding behoort met deze software tot het verleden. De nieuwe boekhoudsoftware komt deze zomer beschikbaar voor MKB-klanten van de bank.

Partnerships om het de klant makkelijker te maken

“Om ook in de toekomst succesvol te blijven, zetten we als bank in op strategische samenwerkingsverbanden die meerwaarde bieden voor onze klanten”, zegt Gerben Bos, hoofd MKB bankieren bij ABN AMRO. Van deze boekhoudsoftware gaan onze klanten veel plezier hebben. “We zijn dan ook erg blij met het partnership met Lyanthe.”

Bron: ABN-AMRO