OnGuard, de Nederlandse ontwikkelaar van credit management software, opent een kantoor in New York. De uitbreiding maakt onderdeel uit van de internationale expansie van OnGuard die, ondanks de economische crisis, blijft doorgaan. Het softwarebedrijf, met klanten in meer dan 25 landen, opende eerder vestigingen in het Verenigd Koninkrijk (2008) en Nieuw-Zeeland (2009). Behalve de internationale uitbreiding verwacht OnGuard het personeelsbestand dit jaar met circa 25 procent te vergroten.

Het nieuwe kantoor in New York start met een Nederlandse bezetting en wordt geleid door Samuel Eisenmann, die tot voor kort deel uitmaakte van het sales-team op het hoofdkantoor van OnGuard in Nederhorst den Berg. Als Vice-President van OnGuard USA gaat hij zowel bestaande Amerikaanse klanten bedienen, als ook nieuwe klanten werven. Daarbij richt hij zich vooral op grotere ondernemingen, de groep bedrijven die OnGuard nu al in Europa bedient.

Globale organisatie
"De nieuwe vestiging past in onze plannen voor een internationale uitbreiding,"
zegt David Taylor, CEO van OnGuard. "Ons doel is een wereldwijde organisatie te worden. In 2008 hebben we de stap gezet naar het Verenigd Koninkrijk, vorig jaar openden we een kantoor in Nieuw-Zeeland. De VS is voor ons de volgende fase. We zijn al marktleider in Europa, veel van onze concurrenten komen uit de VS. Zij concurreren hier met ons, nu gaan wij op hun grondgebied de strijd aan."

"New York is een logische keuze" zegt Eisenmann over de vestigingslocatie.
"Wij zijn sterk in de dienstverlenende sector, zoals accountants- en advocatenkantoren.
Die zijn hoofdzakelijk gevestigd aan de oostkust, in New York. Daar willen we zijn, het marktpotentieel is enorm."

Groei ondanks recessie
OnGuard verwacht het personeelsbestand dit jaar met 25 procent te vergroten.
Een opvallende groei gezien de economische crisis die ook de ICT-sector raakt.
"Bedrijven hebben credit management en het belang van werkkapitaal nu hoog op de agenda staan. Dat is een enorme kans voor ons," verklaart Taylor. "In deze crisis moeten bedrijven liquide zien te blijven. Banken vragen bij het verstrekken van kredieten om meer informatie, zoals betalingsrisico's en cashflow. OnGuard maakt deze informatie inzichtelijk."

Daarnaast zijn bedrijven nu ook meer genoodzaakt om de gelden tijdig bij de klant te innen. Het verlagen van de gemiddelde Days of Sales Outstanding (DSO, het aantal dagen dat facturen openstaan) met enkele dagen levert al veel geld op.
"Met OnGuard is dat al snel het geval," zegt Taylor. 

Bron: creditexpo.nl