SOA People organiseerde op 18 november 2020 in samenwerking met Credit Expo een virtuele roundtable sessie Credit Managers spelen een essentiële rol om ondernemingen actief te ondersteunen in het managen en optimaliseren van financiële risico’s en commerciële waarde van klanten. De Credit Manager is de verbindende schakel tussen finance, sales en andere afdelingen. Maar hoe zorg je voor een goede integratie van processen en effectieve en efficiënte samenwerking tussen interne partijen en de klant?

In deze virtuele rondetafelsessie gingen Mohammed Merkachi, Corporate Head of innovative Products SOA People, Ximo Sauri, Treasury Systems and Processes Expert ASML en Marcel Wiedenbrugge, Credit Management expert en eigenaar WCMConsult in op de vraag hoe die samenwerking en integratie eruit kan zien en welke rol technologie en data daarbij speelt. Het gesprek stond onder leiding van moderator Jan Heinen (directeur PLUC!). Vragen die tijden de sessie aan bod kwamen:

  • Wat zijn de uitdagingen waar organisaties mee te maken krijgen als Credit Management bedrijfsbreed wordt ingevoerd (automatisering, workflow management, business rules, datamanagement)
  • Hoe kan een “proactieve” samenwerking worden vereenvoudigd om de efficiëntie en de klanttevredenheid te verhogen?
  • Het tijdig beschikbaar hebben van data is van onschatbare waarde voor een organisatie. De kunst is daarbij om de complexiteit te reduceren en diverse databronnen te combineren om zo (nieuwe) inzichten te genereren en informatie continu op het juiste moment beschikbaar te hebben.
  • Wat zijn de minimale organisatorische en datavereisten om met succes een Credit Management proces en systeem te implementeren?
  • Hoe kun je de communicatie en samenwerking tussen verschillende afdelingen goed op elkaar afstemmen?
KLIK HIER OM DE REPLAY TE BEKIJKEN