De redactie van Credit Expo heeft alle (vrijgegeven) presentaties  die tijdens de Credit Expo 2017 zijn gegeven hieronder verzameld. De presentaties staan op alfabetische volgorde op naam van de titel vermeld.

Bedrijf Titel presentatie + Link
Paul Bessems, Weconet Blockchaintechnologie: hype of (r)evolutie
Inhoud Bijna iedereen heeft er inmiddels over gehoord, maar niemand lijkt in staat het goed uit te kunnen leggen. Is blockchaintechnologie een hype of gaat het echt de wereld echt drastisch veranderen? Wat is de verwachte impact van blockchaintechnologie op de toekomst van uw functie als creditmanager? Deze is gigantisch groot kunnen we u alvast verklappen. In deze expertsessie leidt Paul Bessems, CEO bij Weconet Blockchain Technologies, u door de wondere wereld van Blockchain Organiseren en geeft u daarbij tal van aanknopingspunten om met Blockchain aan de slag te gaan binnen uw organisatie.
Lindorff Nederland Credit Management is emotie
Inhoud Onze industrie is onderdeel van fundamentele veranderingen. Veranderingen die sneller gaan dan ooit tevoren. De omvang van de digitale disruptie is ongekend. Het bouwen van een digitale organisatie begint bij het begrijpen van de behoeften van onze klanten. We zijn ons bewust van het feit dat verschillende mensen verschillende dingen nodig hebben en dat zij op verschillende manieren toegang willen krijgen tot onze diensten. Door convergerende technologieën kunnen we de kwaliteit en productiviteit enorm verbeteren. Maar hoe houden we rekening met de emotie van de klant gedurende de klantreis?
Drs. Jean Gieskens Credit Policy: Sluit uw credit policy aan op uw business en maak deze compliant
Inhoud Als credit manager bent u verantwoordelijk voor het opstellen, beheren en communiceren van de Credit Policy. Maar … hoe zet u zo’n Credit Policy voor uw specifieke Business op? En hoe geeft u invulling aan de continu veranderende marktomstandigheden en wet- en regelgeving rond de credit management processen? En hoe waakt u ervoor dat de Credit Policy altijd in overeenstemming is met zowel het sales- als risicomanagement beleid van uw organisatie? Deze sessie biedt u een eerste inzicht in de opzet en het beheer van een adequaat werkende Credit Policy.
AcceptEasy Conversational Billing: maak betalen onderdeel van de klantdialoog
Inhoud Stel je eens voor: je wilt een grotere stoel voor je geboekte vliegreis bijboeken. Je gaat naar de website van de airline. Daar voer je een gesprek met een chatbot die je vraagt of je tot aanschaf wil overgaan. Met één druk op de knop reken je af. Welkom in de wereld van conversational billing, waar betalen naadloos onderdeel is geworden van de dialoog met de klant. Steeds vaker verloopt klantcontact via WhatsApp, Facebook Messenger of chatbots. Innoverende bedrijven houden hier rekening mee bij hun collections strategy. Waar moet je rekening mee houden? Welke rol kan AcceptEasy spelen? Jeroen Dekker, Product Manager bij AcceptEasy, beantwoordt deze vragen aan de hand van de dagelijkse praktijk bij klanten.
Altares – Dun & Bradstreet Data universum of universele data
Inhoud Dag in, dag uit nemen we beslissingen. Beslissingen die voortkomen uit informatie die wij tot ons nemen en verwerken. Niet alle informatie is relevant. Wel iedere beslissing. Dus hoe filter je nu relevante en irrelevante informatie om tot de juiste beslissing te komen? Wat betekent dit voor het denkproces en de positie van de creditmanager? De hedendaagse creditmanager beschikt over een overdosis aan informatie waardoor beslissingen maken moeilijker en complexer wordt. Wanneer is er genoeg data? Wanneer is data relevant? Wanneer kun je vertrouwen op data en hier een betekenis uit opnemen? In deze sessie nemen we je mee naar het universum van data, waarin je als creditmanager anders moet denken.
Casper Sonnega, Ingrid Hobbel Debt Sales in Nederland
Inhoud Veel bedrijven kampen met portefeuilles van lastig te incasseren debiteuren met een ongunstige invloed op de balans. De verkoop van deze portefeuilles aan een gespecialiseerde partij, Debt Sales, biedt hiervoor een oplossing. Bovendien leidt dit bij de verkopende partij tot een directe stijging van de cashflow. Deze expertsessie biedt u in vogelvlucht inzicht in het fenomeen debt sales. Daarbij wordt ingegaan op soorten debt sales (spot, forward flow), risico’s en de laatste trends en ontwikkelingen.
NeurOp Gaat kunstmatige intelligentie de Credit Manager vervangen?
Inhoud Rond de begrippen kunstmatige intelligentie en neurale netwerken hangt iets mysterieus en ongrijpbaars. Er wordt heel veel over gesproken. Maar wat het precies inhoudt en wat we eraan hebben is lang niet altijd duidelijk. In deze expertsessie leert u alles over kunstmatige intelligentie en neurale netwerken. Tevens ontdekt u hoe deze baanbrekende nieuwe technologieën binnen het creditmanagement kunnen worden toegepast.
10FORIT / Janssen & Janssen Hoe kijkt generatie Z tegen schulden aan en hoe communiceer je met hen hierover?

 

Om effectief te kunnen incasseren helpt het als je de klant-debiteur helemaal begrijpt. Wat motiveert hem om te betalen, of om juist niets te doen? Dat blijkt per generatie verschillend. Om morgen ook effectief te incasseren, hebben wij de nieuwste generatie opnieuw onder de loep genomen. We vroegen jongeren mét schulden tussen de 18 en 25 jaar het hemd van het lijf. Wat blijkt; communicatie die bedrijven nu versturen heeft vaak geen effect. Waar moet je rekening mee houden in communicatie met jongeren? Wat zijn juiste kanalen? Welke levensfases zijn van invloed? Wil jij ook morgen effectief incasseren? Schuif dan aan bij onze presentatie.
Arvato Financial Solutions Hoe kunt u de klantretentie verhogen met intelligente customer profiling?
Inhoud Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden laat Arvato Financial Solutions u zien hoe de klanttevredenheid én de resultaten van het collections proces drastisch kunnen worden verbeterd. Door de inzet van geavanceerde scorecards en procesflows krijgen klanten een eigen behandeltraject dat volledige is toegesneden op de persoonlijke klantsituatie. Dit behandeltraject wordt ingericht door actief te luisteren naar klanten en het analyseren van data. Aan de hand van een helder stappenplan laten Richard en Jan u zien hoe u deze werkwijze ook in uw eigen organisatie kunt toepassen.
Reazon Introductie Reazon creditmanagementplatforms
Inhoud ICT is de belangrijkste pijler onder het (toekomstige) creditmanagement. Reazon is ontwikkeld op basis van jarenlange ervaring door de verzelfstandigde ICT organisatie van Syncasso ondersteund door de specialisten van Blueriq en Experian. Reazon gelooft dat optimaal gebruik van data de beste creditmanagementoplossingen garandeert door intelligente platforms te gebruiken. Reazon faciliteert integrale en modulaire oplossingen om creditmanagement data, kanalen en werkprocessen veilig en duurzaam in te richten. Waardoor gebruikers er kwalitatief, efficiënt en effectief mee kunnen samenwerken. Reazon oplossingen vragen geen investeringen in hard- en software. Reazon is opgebouwd uit zelfstandige SAAS modules die samen een geïntegreerde oplossing vormen.
Graydon Incasso Onze virtuele collega & topscoorder Anna
Inhoud Hoe innovatief is de creditmanagementbranche in een tijd waarin de maatschappij in hoog tempo digitaliseert en het percentage smartphonegebruikers nog altijd stijgt en we 24/7 online zijn? Deze vraag resulteerde in 2016 tot de komst van onze virtuele collega met de naam Anna. Anna is inmiddels een jaar werkzaam bij Graydon en doet haar werk voortreffelijk. Met haar performance scoort ze beter dan haar fysieke collega’s en de inzichten die ze geeft zijn uniek. Anna is niet meer weg te denken uit ons team en heeft onlangs contractverlenging gekregen. Maak gedurende deze presentatie kennis met Anna en zie wat haar geheimen zijn.
Ludo Block, Grant Thornton,  gefaciliteerd door Stichting Garantiefonds Gerechtsdeurwaarders Online en digitaal onderzoek? Maar ik heb toch al Google?
Inhoud De creditmanager van nu weet dat via het internet veel informatie te vinden. Webpagina’s, databases en de sociale netwerken waar miljoenen Nederlanders gebruik van maken, kunnen relevante informatie bevatten. Google is zijn beste tool. Of toch niet? Hoe kan het best gebruik worden gemaakt van online informatie, welke andere digitale bronnen zijn beschikbaar en welke valkuilen bestaan er? Aan de hand van deze vragen neemt Ludo Block de deelnemers mee in de fascinerende wereld van online en digitaal onderzoek.
Order2Cash Order-to-Cash in 2020: De Credit Manager aan het roer 
Inhoud Wat gaat er, met elkaar snel opvolgende technologische ontwikkelingen, veranderen binnen de afdelingen Finance en Credit Management? Hoe ziet het Order-to-Cash proces er in de toekomst uit? Dimitry Borgstijn, Director Business Development bij Order2Cash, verwacht dat er een grotere besparing aankomt, maar dat de Credit Manager er altijd blijft om de KPI’s te managen en de juíste mensen te activeren/ bij te sturen. Tijdens Credit Expo schetst Dimitry het Order-to-Cash proces in 2020: één platform waar een netwerk van gespecialiseerde Credit Managers wereldwijd op samenwerkt. Hoe prepareert de Credit Manager zich voor deze verandering? Kom naar onze sessie en aanschouw de toekomst van Order2Cash voor de Credit Manager!
MailtoPay Robotisering van de incassoafdeling bij Nationale Nederlanden
Inhoud Door inzet van realtime webservices, slimme incasso-algoritmes en machinelearning heeft Nederlands grootste verzekeraar verregaande stappen gezet in robotisering van haar incasso-werkzaamheden. Tijdens de presentatie van deze case vertelt Rody Heijstek (Mail to Pay) samen met John van Vliet (Nationale Nederlanden) over de inzet van de allernieuwste creditmanagement-tools bij Nationale Nederlanden. Hoe heeft Nationale Nederlanden de stap naar machine learning gezet? En wat zijn de plannen voor de toekomst? De bezoeker van deze sessie krijgt antwoorden uit de praktijk over dit aansprekende onderwerp.
Onguard The best of both worlds: innovatie in order to cash
Inhoud Technologieën ontwikkelen zich met een snelheid die nauwelijks te volgen is. De wereld digitaliseert meer en meer. Verandering is de enige constante factor. Digitaal is het nieuwe normaal. Don Ginsel, oprichter Holland FinTech, neemt je mee in een overzicht van de digitale ontwikkelingen en de consequenties hiervan. Welke gebieden van FinTech zijn relevant in het order to cash proces? Welke nieuwe oplossingen bieden zich aan? Hoe ga je om met tech vs. mens? Hoe bereid je je voor op deze toekomst? Deze presentatie helpt jou het speelveld met betrekking tot order to cash beter te leren kennen en beter te anticiperen op de nieuwste digitale trends.
Twikey Wat levert Digitaal Incassomachtigen in de praktijk op?
Organisaties die met vaste afnemers werken kunnen hun facturen efficiënt innen via SEPA Direct debit. Om financiële risico’s te beperken wordt er in de zakelijke markt gewerkt met Bedrijven Euro-incasso. Tot voor kort was het inregelen van de Zakelijke incassomachtiging een tijdrovend en kostbaar proces. Door de inzet van “Digitaal incassomachtigen” kunnen zakelijke incassomachtigen laagdrempelig online worden afgesloten. Hierdoor is de tijdrovende papieren procedure verleden tijd. In deze casepresentatie deelt Sligro haar ervaringen met Digitaal Incassomachtigen en komt de samenwerking met Twikey kort aan bod.

De contactgegevens van alle exposanten kunt u hier vinden.

Bron: Creditexpo.nl