1. Herinneringen per e-mailKies een oplossing die u helpt met uw betalingsschema en het in kaart brengen van uw klantfacturen door het sturen van een e-mailbericht. U heeft een optie nodig om herinneringen naar uw klanten te sturen dat hun factuur moet worden betaald, en hen eraan herinneren wanneer hun achterstallige facturen betaald moeten zijn. Ook moeten klanten een e-mailverificatie ontvangen wanneer hun betaling is ontvangen en u moet weten wanneer u bent betaald!

2. Automatische facturatie
Als er klanten zijn die behoefte hebben aan terugkerende facturen, dan moet u uw online facturatie oplossing kunnen instellen op de automatische piloot. Set it and forget it!

3. Aangepaste facturen
Uw facturatieoplossing moet een persoonlijke touch toevoegen aan uw factuur, door bijvoorbeeld uw bedrijfslogo, betalingsvoorwaarden, etc. Zoek naar een oplossing waarmee je kortingen kunt geven aan klanten, waarmee je beelden kunt tonen van uw producten of diensten, en die de juiste soort belasting voor uw regio (BTW, GST) gebruikt.

4. Schattingen samenvoegen
Zoek naar een oplossing waarmee u een bestaande raming kunt veranderen in een kant-en-klare factuur. Dit bespaart u kostbare tijd.

5. Verenigbaarheid
Kies een online facturatie oplossing die werkt op ieder platform: PC, Mac, het web en zelfs op een mobiele telefoon. Zorg ervoor dat het kan werken met uw bestaande gegevens.
Het draait allemaal om integratie, minder werk en snellere betalingen!

6. Handzaam formaat
Uw klanten kunnen hun facturen en ramingen downloaden in PDF, of ze online te bekijken in HTML-formaat.

7. Accepteert Online Payment

Als u meer zaken online afhandelt, is het alleen maar logisch om een oplossing te kiezen die betalingen accepteert op internet, bijvoorbeeld met een gateway zoals Paypal, die directe betalingen accepteert van klanten.

8. Veiligheid
De belangrijkste eigenschap die online facturatie biedt aan zijn gebruikers is de beveiliging. Zorg ervoor dat de online facturatie oplossing die u kiest beschermt alle data met de laatste van SSL-technologie, en dat back-ups worden gedaan vaak.

9. Groot klantenservice
Zoek naar een facturatiedienst die een 24/7 supportdesk heeft waarmee u wereldwijd contact kunt opnemen voor hulp. Zorg ervoor dat u dat tijdige, professionele en vriendelijke antwoord krijgt wanneer, waar en hoe u het nodig heeft. Zorg ervoor dat ze toegankelijk zijn.

10. Goede reputatie
Wanneer u uw tijd en geld investeert in een oplossing die u zal helpen bij het beheren van uw zakelijke financiën, moet u uw huiswerk goed doen. De goedkoopste, de grootste of de oudste oplossingen zijn niet automatisch de beste. U bouwt uw bedrijf op een goede reputatie. Zoek naar online facturatie oplossingen die hetzelfde doen.

Bron: Platform Electronisch Factureren