‘Een beetje’, of een volmondig ‘ja’: een meerderheid van ruim 55.000 Radar Testpanelleden zal het failliete warenhuis V&D missen. Schuldig voelt vooral een groep vaste klanten zich.

58 procent van het Radar Testpanel geeft aan de V&D te zullen missen. 64 procent geeft aan de afgelopen jaren niet veel bij V&D te hebben gekocht. Ongeveer 1 op de 5 kocht er (best) veel, 17 procent schafte er helemaal niets aan.

Vaste klanten voelen schuld

Schuldig voelt de overgrote meerderheid van de panelleden (93%) zich niet, over het faillissement van V&D. Bij 6 procent knaagt het een klein beetje. 1 procent antwoordt ronduit ‘ja’ op de vraag of ze schuld voelen.

Wanneer we de antwoorden naast elkaar leggen, blijkt dat het vooral de mensen zijn die al bijna alles bij V&D kochten, die zich (een beetje) schuldig voelen. Binnen die groep geeft 16 procent aan zich schuldig te voelen. Onder degenen die er wel winkelden, maar niet veel, is dat nog geen 10 procent. Wie er niets kocht, voelt zich ook nauwelijks schuldig (2%).

Opheffingsuitverkoop? Liever niet

Zin in gedrang voor de laatste uitverkoop heeft het grootste gedeelte van het Testpanel niet: 73 procent zegt de opheffingsuitverkoop niet te bezoeken. 7 procent is al langs geweest, slechts 3 procent is dit nog van plan.

17 procent twijfelt nog of zij een laatste keer gaan winkelen bij het failliete warenhuis. De een vreest bijvoorbeeld een ‘claustrofobie-ige’ situatie, met veel mensen en lange rijen bij de kassa. Een ander vindt 20 procent korting ‘mager’ bij een opheffingsuitverkoop.

Bron: Radar Avrotros Testpanel