Allereerst: wat verstaan we onder order to cash? Kort gezegd omvat het order to cash proces alle stappen en acties die in beweging komen zodra een klant een order plaatst, tot en met het ontvangen en verwerken van de betaling. Het doel: een vlot proces en snelle betaling. In de route naar de betaling toe zijn er allerlei obstakels die het proces bemoeilijken. Zo kan het zijn dat klanten niet kunnen of willen betalen, er staan onjuistheden op de factuur, orders of facturen blijven te lang liggen, er is miscommunicatie tussen afdelingen… en zo nog talloze struikelblokken.

Tegen muren aan

Hoewel er de laatste jaren veel meer aandacht en oplossingen zijn gekomen om dit proces te versoepelen en automatiseren, lopen bedrijven steeds maar weer tegen dezelfde muur: miscommunicatie tussen commercie en credit management

Werken vanuit één journey

Marketing & sales maken zich vooral druk om het binnenhalen van leads en klanten, maar zijn zich weinig bewust van de kosten die bepaalde leads, klanten en afspraken verder in het proces opleveren. Andersom staat credit management te weinig stil bij hun impact op de klanttevredenheid. Daarom wordt het tijd voor een holistisch proces, waarbij de hele customer journey met elkaar in verbinding staat: van het eerste contact tot aan de betaling.

Wil je er meer over weten? Lees dan de whitepaper “Waarom ‘first contact to cash’ leidt tot meer controle en winst”

Download hier de Whitepaper