Publicatie datum: 22 september 2021

De doelstelling van creditmanagement is drieledig: enerzijds wil je de voorspelbaarheid van de inkomende geldstromen vergroten, anderzijds wil je de risico’s die je loopt verkleinen. Daarbij wil je verantwoord omgaan met klantgegevens en de klanttevredenheid verbeteren.

Als je een factuur verstuurd, hoop je natuurlijk dat deze netjes op tijd betaald wordt. Maar het komt nogal eens voor dat een debiteur niet binnen de betalingstermijn betaald. Sinds het begin van de coronapandemie is zo’n 56 procent van de facturen in Nederland achterstallig, voor de crisis was dat 32 procent, blijkt uit onderzoek van kredietverzekeraar Atradius. Het aantal dagen dat een vordering openstaat is in Nederland het sterkst gestegen, als we dat vergelijken met andere landen.

Met de inzet van Aangetekend Mailen verhoog je de attentiewaarde, voldoe je aan de wet- en regelgeving en worden facturen sneller betaald.

In deze white paper leggen wij uit wat de toegevoegde waarde is en waarom klanten zoals Payt direct succes halen uit de inzet van de dienst.

Download Whitepaper