Worstel jij – binnen jouw debiteurenbeheer – ook met de vraag: ga ik voor financieel of sociaal rendement? Vind je dat een streng incassobeleid nodig is om geen precedenten te scheppen? Of ben je ook wel eens coulant omdat de debiteur wel wil maar niet kan betalen? Bij GGN vinden we dat het samen kan!

Dankzij data kun je pas echt helpen

Met een persoonsgerichte aanpak op basis van data kunnen we mensen met schulden effectief helpen. Zo weten we dat de meeste mensen met schulden wel willen maar simpelweg niet kúnnen betalen. In totaal is dit 74% van de ongeveer 3,5 miljoen mensen met schulden. Bij GGN zetten we data in om deze mensen beter te leren kennen. Want hoe meer we weten over mensen met betalingsachterstanden, hoe beter we ze kunnen helpen om van hun schulden af te komen.

Aandacht loont

GGN werkt samen met Timing uitzendteam en de buddy-app fiKks om mensen met schulden uit de problemen te helpen. De cijfers liegen er niet om. Bij een deel van de klanten die fiKks kregen aangeboden ter advies en ondersteuning, zien we 6% meer betalingen. Dat blijkt ook uit de extra thuisbezoeken die onze deurwaarders in een testperiode van drie maanden bij klanten aflegden. Deze klanten zijn aanzienlijk beter gaan betalen.

Sociaal én financieel rendement

Soms zijn we streng, maar vaak bieden we een helpende hand. Onze aanpak bewijst dat dit zowel financieel als sociaal rendement oplevert.

Wil je hier meer over lezen? Download hier de whitepaper ‘Met data pakken we schulden in Nederland effectief aan’.

Bron: GGN