Anachron en MaxCredible hebben hun krachten op het gebied van e-Invoicing en Credit Management gebundeld.

Met de Credit Management software van MaxCredible krijgen vanaf nu ook onbetaalde facturen, volledig geautomatiseerd, de aandacht die ze verdienen. 

MaxCredible biedt haar klanten een SaaS Credit Management (CM) oplossing vanaf het moment dat het product of de dienst wordt afgenomen tot en met de uiteindelijke betaling. Anachron levert geavanceerde end-to-end oplossingen voor uitgaande documentstromen en online betalingen. Het combineren van deze twee zorgt voor optimalisatie van het gehele order-to-cash proces. Middels Single Sign-On (SSO) zijn de twee oplossingen naadloos geïntegreerd.

Initieel is de CM-software gekoppeld aan Anachron’s InvoicePortal en worden nu de eerste klanten aangesloten. Binnenkort komt er ook een aansluiting met de Corporate Solution van Anachron, zodat ook de internationaal opererende ondernemingen  via één oplossing bediend kunnen worden.

Frank Hoekstra, CEO van Anachron, is verheugd over de samenwerking: “Door onze software met die van MaxCredible te koppelen wordt behalve elektronisch factureren ook de opvolging van onbetaalde facturen meegenomen in het proces. Klanten kunnen nu geautomatiseerd multichannel  (per e-mail, per sms) communiceren met niet-betalende klanten, maar facturen kunnen, indien gewenst, ook “gewoon” met onze InvoicePortal worden verstuurd. Met elektronisch factureren zien we sowieso dat facturen veel sneller betaald worden (de Days Sales Outstanding (DSO) neemt tot wel 20% af!), maar inmiddels weten we dat met de koppeling met MaxCredible de DSO tot wel 50% verlaagd wordt. Ik ken geen onderneming die dergelijke cijfers niet interessant vindt.”

Simon Evenblij van MaxCredible sluit zich hierbij aan: “Elektronisch factureren stond hoog op de wensenlijst van de gebruikers van MaxCredible. We zagen in onze onderzoeken al dat factuurissues tot de top drie redenen van non-betaling behoren. Deze issues kunnen voor een groot deel worden opgelost wanneer de juiste factuur tijdig, met de juiste inhoud en via het juiste kanaal verstuurd wordt. Anachron maakt dat meer dan mogelijk.  Dankzij de naadloze technische integratie is e-Invoicing nu simpel en snel  beschikbaar voor alle gebruikers van MaxCredible.  De samenwerking past dus volledig binnen de doelstelling een lagere DSO  tegen lagere kosten te realiseren.”

Het belang van de koppeling tussen elektronisch factureren en CM software wordt bevestigd door een recent klantenonderzoek onder e-Invoicing klanten van Anachron. Dit onderzoek laat zien dat ruim 75% van de ondervraagden een online credit management software-oplossing als een belangrijke toevoeging ziet op elektronisch factureren.

Bron: www.creditexpo.nl