Strategisch Werkkapitaal is de titel van het boek dat op vrijdag 13 december 2013 verschijnt, waarin auteur Raimond Honig zijn praktijkgerichte onderzoek beschrijft in zijn zoektocht naar antwoorden op de vraag: Hoe kan de optimalisatie van de geld- en goederenstroom een substantiële bijdrage leveren aan de winstmaximalisatie van een onderneming?

Cash is king! De crisis houdt aan en dat vraagt om een paradigmashift van ondernemers en managers. De uitdagende economische tijden zorgen ervoor dat financiering, naast het binnenhalen van omzet, voor veel bedrijven momenteel een grote uitdaging is. De geldbehoefte is vooral belangrijk voor bedrijven; om te kunnen overleven, investeren, groeien en innoveren.

Als we het werkkapitaal in onze organisaties vastzetten binnen de processen inkoop, verkoop en productie en niet optimaal benutten dan zien we dat achteraf terug in onze jaarcijfers, in onze balans, maar dat is altijd achteraf. Wanneer we dit willen voorkomen, verbeteren of optimaliseren dan zal werkkapitaal onderdeel moeten uitmaken van de bedrijfsstrategie.

Auteur Raimond Honig is vrijwel zijn hele werkzame leven actief binnen de credit managementbranche. Hij schreef eerder in co-auteurschap de bestseller ‘Incasso, hoe praat ik mijn geld uit zijn zak?’. Momenteel is hij managing partner van het Credit Management Instituut in Zoetermeer. 

 strategisch_werkkapitaal_honig

Bron: www.creditexpo.nl