Graag geven wij u 15 praktische tips om het rendement uit uw deelname aan Credit Expo te maximaliseren.

1. Selecteer een beperkt aantal representatieve medewerkers om uw stand te bemannen al dan niet in shifts van een paar uur. Teveel bemanning op een stand werpt een onzichtbare drempel op voor bezoekers.

2. Zorg dat uw standbemanning goed weet waarom ze op Credit Expo staan, welk specifiek product er onder de aandacht dient te worden gebracht (al dan niet via een beursaanbieding) en welke doelstellingen u graag wilt behalen.

3. Zorg dat uw standbemanning op de hoogte is van de aanwezige concurrenten en de producten/diensten waar zij zich mee presenteren tijdens Credit Expo.

4. Laat uw standbemanning voorafgaand afspraken maken met relates en prospects. Vrijwel de gehele Nederlandse Credit Management sector is op de Credit Expo aanwezig, dus het is slechts een kleine moeite om een afspraak in te plannen.

5. Laat uw standbemanning bestaande klanten benaderen om te melden dat ze rekenen op hun komst. Dat zorgt voor meer aanloop op uw stand wat een aanzuigende werking heeft op potentiële klanten.

6. Bedenk van te voren wat uw relaties van u verwachten tijdens Credit Expo zoals bijvoorbeeld het bijwonen van een door u georganiseerde lunch, presentatie of borrel.

7. Laat uw standbemanning zich van te voren oriënteren op de indeling van de beursvloer zodat ze weten waar alles is te vinden.

8. Laat uw standbemanning van te voren nadenken over een script voor een effectief beursgesprek. Zorg ervoor dat het script bestaat uit open vragen zodat het gesprek niet doodloopt.

9. Laat uw standbemanning notities maken tijdens elk gesprek zodat ze na afloop in staat zijn om de gesprekken inhoudelijk goed op te volgen.

10. Laat uw standbemanning in onderling overleg vooraf enkele momenten plannen om zelf een rondje over de beurs te lopen en/of relevante presentaties bij te wonen.

11. Laat uw standbemanning er voor zorgen dat uw stand – voordat de eerste bezoekers binnen komen – spic en span klaar staat voor een verzorgde indruk.

12. Laat uw standbemanning op de beurs samenwerken als een gemotiveerd salesteam en niet als individuele verkopers.

13. Laat uw standbemanning de gesprekken kort en bondig houden en laat ze bij voorkeur direct een afspraak maken voor een vervolggesprek op een andere locatie.

14. Bereid de opvolging van de opgedane leads vooraf goed voor! Wie doet wat en wanneer? Binnen twee weken dienen alle leads te zijn opgevolgd en vervolgafspraken te zijn gemaakt. Een handige tool hierbij is de Badge Scanner van Visit Connect die via het handoek is te bestellen.

15. Laat uw standbemanning de beursdeelname na afloop als team evalueren. Wat ging er goed en wat kon er beter?

Alvast heel veel succes gewenst op de Credit Expo!